22:07 Контрольна робота № 1 Словосполучення і речення |
Контрольна робота № 1 Словосполучення і речення І варіант І рівень (за кожне завдання – 0, 5 бала) 1.Виділіть словосполучення. а) біля озера; б) річки й озера; в) лісова стежка; г) листя жовтіє. 2.Вкажіть іменникове словосполучення. а) відпочивати біля озера; б) будинок над озером; в) йти берегом; г) стояти у воді; 3.Вкажіть складне словосполучення. а) багряна височінь; б) линути думками у височінь; в) полинути у височінь; г) зупинитися вчасно. 4.Виділіть речення. а) Спів жайворонка. б) Жайворонкова пісня. в) Весела пісня. г) Лунає пісня жайворонка. 5.Позначте складне речення. а) Сон літньої ночі колись мені снився. б) Вітер сумно зітхав у саду. в)Темна хмара озвалась громом гучним, освітилась огнем блискавиці. г) Уже котилося із неба сонце, заглянув місяць у моє віконце. 6. У якому реченні підмет виражений іменником? а) Ми розминались в часі і у просторі. б) Я ніскільки не соромлюсь назвати осінь найулюбленішою мені порою. в) Осінь чарує мене своїми смутками. г) Ніхто не міряв серця глибочінь. ІІ рівень (за кожне завдання – 1 бал) 7. Вкажіть тип підрядного зв’язку (узгодження, керування, прилягання) поданих словосполучень: польові квіти, освоювати техніку, писати каліграфічно, виконати доручення. 8.Позначте головне і залежне слово у поданих словосполученнях. Поставте питання від головного до залежного слова. Осінній краєвид, двоє друзів, зачарований красою, вивчити вірш. 9. Визначте тип словосполучення за способом вираження головного слова (іменникове, прикметникове, числівникове, дієслівне, займенникове, прислівникове): історична пам'ять, знайомитися з колегами, ніхто з присутніх, двоє спортсменів. ІІІ рівень (за кожне завдання – 1, 5 бала) 10.Зробіть синтаксичний розбір поданих словосполучень. Солов’їна мова, любити землю, бігти наввипередки. 11. Складіть речення: 1) просте і складне (одне просте одне складне); 2) двоскладне і односкладне (одне односкладне, одне двоскладне). ІV рівень (твір ‒ 3 бали) 12.Напишіть твір-мініатюру на тему: “Українська мова – велике духовне надбання нашого народу”. Виділіть граматичну основу (підмет і присудок) у простих реченнях. Контрольна робота № 1 Словосполучення і речення ІІ варіант І рівень (за кожне завдання – 0, 5 бала) 1.Виділіть словосполучення. а) біля берега; б) йти берегом; в) сміливий, але розважливий; г) дерева засумували. 2.Вкажіть дієслівне словосполучення. а) починати вранці; б) цікава розмова; в)весела пісня; г) кожний з них; 3.Вкажіть складне словосполучення. а) снігові вершини; б) піднятися на вершину; в) припрошений снігом; г) піднятися на снігову вершину. 4.Виділіть речення. а) Холодний вітерець. б) Сховатися від вітру. в) Сильний вітер. г) Повівав холодний вітерець. 5.Позначте складне речення. а) Вітри гули віолончеллю. б) Чатує вітер на останнє листя. в) У верховіттях вітер колобродить, сумує стежка дичками внатрус. г) Осінній вітер одгуляв, затих. 6. У якому реченні підмет виражений займенником? а) Ходить осінь по траві. б) Ставить осінь на землю свою золоту жирандоль. в) Ти стоїш і мовчиш. г) Опадає в саду пожовкле листя. ІІ рівень (за кожне завдання – 1 бал) 7. Вкажіть тип підрядного зв’язку (узгодження, керування, прилягання) поданих словосполучень: написати синові, говорити швидко, високі дерева, запам’ятати правило. 8.Позначте головне і залежне слово у поданих словосполученнях. Поставте питання від головного до залежного слова. Прийти додому, сім кілометрів, високе небо, дякувати друзям. 9. Визначте тип словосполучення за способом вираження головного слова (іменникове, прикметникове, числівникове, дієслівне, займенникове, прислівникове): троє друзів, оволодіти мовою, небесна блакить, ніхто з присутніх. ІІІ рівень (за кожне завдання – 1, 5 бала) 10.Зробіть синтаксичний розбір поданих словосполучень. Одягнутись по-осінньому, замріяний художник, написати твір. 11. Складіть речення: 1) просте і складне (одне просте одне складне); 2) двоскладне і односкладне (одне односкладне, одне двоскладне). ІV рівень (твір ‒ 3 бали) 12.Напишіть твір-мініатюру на тему: “Українська мова – велике духовне надбання нашого народу”. Виділіть граматичну основу (підмет і присудок) у простих реченнях. |
|
Всього коментарів: 0 | |